דלג לטופס יצירת קשר דלג לתוכן המרכזי
                    

שלושה טיפים פשוטים לנסיעה נוחה ובטוחה

אין ספק שכנהגים, אתם מבלים את מרבית שעות היום שלכם בישיבה מאחורי ההגה, על הכביש. העובדה שאתם מבלים שעות רבות כל כך בדרכים, מחייבת אתכם לנקוט במספר אמצעים שיהפכו את השהייה שלכם בדרכים לנוחה, בטוחה ובריאה יותר.

כאשר אתם בוחרים במשאיות HINO אתם דואגים לבריאות שלכם. במשאיות הינו מושב נהג ארגונומי בעל מנגנון בלימת זעזועים וכן מגוון אביזרים חדשניים ונוחים לתפעול.

 

 

על מנת לשמור על בריאותכם עליכם להימנע מכמה סיכונים בריאותיים הכרוכים בישיבה ממושכת ולהקפיד על יישומם של שלושה צעדים פשוטים:

שמירה על ישיבה נכונה

כנהגי משאיות אתם כבר יודעים מהי הדרך הטובה ביותר לכוון את המושב שלכם, עם זאת, יש כמה נקודות חשובות אשר צריך לשים אליהן לב. ראשית, וודאו שאופן הישיבה שלכם מאפשר לכם את שדה הראייה הרחב ביותר שניתן ושיש לכם מרחב פתוח בחלל שמעל לראשכם. שנית, דאגו שהמושב שלכם יעניק תמיכה מלאה לכל אזור הירכיים, ללא כל תחושת לחץ מאחורי הברכיים, ובמידת האפשר, מומלץ שהירכיים שלכם יהיו גבוהות יותר מהברכיים. כלל אחרון, וודאו כי משענת הגב של המושב שלכם לא נטויה מידי וכי יש לכם תמיכה לכל אורך הגב – מהגב התחתון ועד לשכמות. כך שכאשר אתם מסובבים את ההגה, הכתפיים שלכם נשארות צמודות למושב ולא כפופות קדימה והגב נשאר זקוף.

תקועים בפקק

יש לכם זמן להעביר בפקק? מצוין! בצעו כל חצי שעה כעשרה כיווצים של אזור הישבן שלכם. כך תזרימו דם לישבן ותמנעו מתחושת נמלול. בעת עצירה בלבד, בצעו כפיפות הצידה ותרגילי הישענות בתוך המושב (לחצו את ידיכם כנגד ההגה וקערו את הגב בעודכם דוחפים אותו אל תוך המושב). בנוסף, בצעו משיכות כתפיים, החזיקו אותם למעלה למשך חמש שניות בכל פעם.

 

תרגילי מתיחות פשוטים

הפסקות הן הכרחיות עבור נהגים, במיוחד נהגים הנוהגים בנסיעות ארוכות וממושכות. לכן ובראש ובראשונה, יש לקטוע נסיעות ארוכות, ולבצע הפסקה יזומה כל שעתיים בערך. לאחר שעתיים של נהיגה רצופה, עצרו בתחנת ריענון, צאו להליכה קצרה ובצעו כמה מתיחות.

  • מתיחות הצידה- הניחו יד אחת על המותן ואת היד השנייה הניפו מעל הראש, הרגישו את המתיחה והחזיקו כך למשך שלושים שניות.
  • מתיחת גב- תרגיל מעולה נוסף, הוא מתיחה של הגב באמצעות שילוב כפות הידיים ומתיחה של הזרועות כלפי מעלה ולפנים הגוף. הרגישו את המתיחה באזור הגב והשכמות והחזיקו כך כעשרים שניות.

לאחר שביצעתם את התרגילים וחילצתם עצמות, אתם רשאים לשוב לנהיגה בגוף רענן.

 

 

ריכוז על הכביש

גם לזמן הפנוי שלכם יש השפעה על הנהיגה שלכם – כשאתם לא נוהגים, הקפידו על ניהול נכון של הזמן. בצעו באופן קבוע פעילות גופנית, בקרו אצל כירופרקט, מעסה או רפלקסולוג וגם בדקו את הראייה שלכם באופן קבוע. הקפידו על תזונה בריאה ומזינה ושתייה מרובה של מים. הקפידו על אוכל קל ולא מכביד, שישמור אתכם ערניים במהלך הנסיעות.

זכרו – בתור נהגים, אתם דואגים ואחראיים על המטען היקר שאתם מסיעים, אבל אין דבר יקר ערך יותר מהבריאות ואיכות החיים שלכם!




אולי יעניין אותך